Paleolit táplálkozás

A paleolit táplálkozás és az alacsony szénhidráttartalmú diéta közötti kapcsolatok

(0/0)

A magas fehérje- és az alacsony szénhidráttartalmú étrend már évtizedekkel ezelőtt felbukkant és népszerűvé vált. Az 1970-es években Lorend Cordain ennek alapjait felhasználva alakította ki a paleolit táplálkozást, Timothy Ferris pedig a Slow Card diétát körvonalazta.
 

nabolikus paleolit táplálkozás

A paleolit diéta

A paleolit diéta fő állítása, hogy genetikailag az ősemberhez képest nem sokat változott a szervezetünk, így ételeinknek is az őskori táplálkozási elvekhez kellene igazodnia. A paleolit táplálkozás feltalálója, Dr. Loren Cordain a Colorado State University-n végezte ezzek kapcsolatos kutatásait. Ő és csapata megállapították, hogy az emberi táplálkozás nagymértékben megváltozott a mezőgazdaság megjelenésével, viszont a szervezetünk nem alakult át ennek megfelelően. A paleolit táplálkozás alapja a hit, hogy a poszt-paleolit mezőgazdaság megjelenésével az emberi táplálkozás minősége csökkent és az emberiség egészségügyi állapota is fokozatos romlásnak indult.
 

A paleolit diéta alapelvei

A kőkorszaki emberek vadász-gyűjtögető nép voltak, akik a növényi élelmiszereket begyűjtötték, az állatiakat pedig levadászták. Bár Cordain elismeri, hogy őseink rövid és brutális életet éltek, de a halál oka általában a környezet kihívásai voltak, mivel nem létezett a modern egészségügyi ellátás. Ezzel szemben a modern ember számára a rossz táplálkozás és a testmozgás hiánya jelentik a fő problémát. A paleolit táplálkozás követésével csak friss húsokat, halakat, gyümölcsöket, zöldségeket és magvakat fogyaszthatunk. Kerülni kell a gabonákat, a cukrot, a sót, a feldolgozott élelmiszereket és az alkoholt.
 

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend

Ez a diétát Timothy Ferris fejlesztette ki, aminek négy alapelve van: ne egyél finomított szénhidrátokat, ne edd ugyanazt az ételt többször egymás után, ne igyál felesleges kalóriákat és ne egyél heti egynél többször gyümölcsöt. E táplálkozási rend szerint a rizs, a burgonya, a cukor, a fehér liszt, a gyümölcslevek, a tej, az üdítőitalok tiltottak. Jórészt a diéta ételeit húsból, halból, tojásból, hüvelyesekből és zöldségekből állnak.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).