Paleolittáplálkozás.hu
Paleolit táplálkozás

A paleolit táplálkozás fő szabályai

paleo táplálkozásA paleo diétát a Colorado State University professzora, Loren Cordain fejlesztette ki, aki azt állítja, hogy az ősember étkezési szokásait követve javíthatunk az egészségi állapotunkon. A paleo táplálkozás követésével csökkenthető a szívroham kockázata, a rák, a csontritkulás és más betegségek kialakulásának esélye. A paleolit táplálkozás fő szabálya, hogy csak olyan élelmiszereket lehet fogyasztani, amit a vadászó-gyűjtögető társadalmak is ettek.
 

paleolit táplálkozás

Együnk sovány húsokat!

Az ősember azon állatok húsát fogyasztotta, akik a közvetlen közelében éltek. Így tehát nekünk is arra kell koncentrálnunk, hogy olyan állati fehérjéket fogyasszunk, melyek az adott éghajlaton jellemzőek. Cordain szerint a legjobbak erre a célra a fűvel táplált állatok húsa, mivel ezek nagy arányban tartalmaznak omega-3 zsírsavakat, amiről köztudott , hogy a szív és idegrendszer egészségét pozitívan befolyásolja. Ezekkel a zsírsavakkal csökkenthető a koleszterinszint is. A paleolit táplálkozás a sovány húsok mellett a halak húsát is egészségesnek tartja.
 

Kerüljük a keményítőt, a tejet, a feldolgozott élelmiszereket!

Sok tekintetben a paleolit táplálkozás nem más, mint egy alacsony szénhidráttartalmú étrend, ahol a hangsúly a teljes értékű fehérjén van és a szénhidrátok mellőzésén. A paleo diéta során érdemes sok friss zöldségek fogyasztani, viszont kerülni kell a keményítőtartalmú növényeket. A bab, a kukorica, a burgonya például igen nagy mennyiségben tartalmaznak keményítőt, így ezeket nem szabad enni. Cordain állítja, hogy ezek az élelmiszerek nem képezték részét a vadászó-gyűjtögető ősember étrendjének, hanem csak a mezőgazdaság megjelenésével jöttek létre. Viszont gyümölcsöt is lehet fogyasztani. A valódi paleo étrend nem tartalmaz riszt, búzát, árpát, zabot és más gabonaféléket sem. A paleolit étrend követői nem esznek kenyeret sem. A tejtermékek és a feldolgozott élelmiszerek sem részei a paleolit diétának.